SALGSBETINGELSER
Denne nettbutikken tilhører Sivert Waagen AS.
Orgnr: 915000614
Disse kjøp- og leveringsvilkårene gjelder for bestillinger i nettbutikken gjort av forbruker.
1. Bestilling
Alle priser vises i norske kroner og er inkl moms. Etter bestilling får du ordrebekreftelse pr mail til den oppgitte e-postadressen. Det er derfor viktig at du oppgir en gyldig e-postadresse for at vi skal kunne sende deg informasjon om mulige forsinkelser etc.
Vi tar forbehold om skrivefeil på våre nettsider og vi forbeholder oss retten til å kunne stoppe ordre dersom vi finner feil eller mangler i produkttekst, informasjon, pris eller tilsvarende. Kunden vil da gjøres oppmerksom på disse feilene og få valget mellom å kansellere ordre eller gjennomføre kjøpet etter at vi har korrigert feil og/mangler.
2. Betaling
Vi tilbyr betaling via Vipps, her er det ingen ekstra gebyrer, du taster mobilnummeret ditt og får opp beløpet som der etter godkjennes via Vipps-appen på din mobiltelefon, beløpet reserveres umiddelbart.
3. Frakt/ Levering
Vi har egne lastebiler og transportpris fås opp i nettbutikken ved å taste inn postnummer. Systemet tar hensyn til både vekt/ antall paller/ BigBags og avstand. Også her forbeholder vi oss retten til å kunne stoppe en ordre dersom vi finner feil eller mangler vekt og/ avstand/ tilkomst. Kunden vil da gjøres oppmerksom på disse feilene og få valget mellom å kansellere ordre eller gjennomføre kjøpet etter at vi har korrigert feil og/mangler. Vi kan ikke under noen omstendighet holdes økonomisk ansvarlig for eventuelle forsinkelser som kan medføre merkostnader for kjøper grunnet f.eks vanskelig tilkomst, slike eventuelle merkostnader vil bli fakturert i etterkant.
Vår transportavdeling tar kontakt med kunde om forventet leveringsdato. Skal kunde hente vare(r) selv på lager er det butikken som tar kontakt når varene er klare.
5. Undersøkelse av varen(e)
Når kjøperen mottar varen(e), skal kjøper undersøke om varen(e) er i samsvar med bestillingen. Er det skader under transporten eller om den ellers har mangler skal kjøper melde fra til oss omgående, slik at vi får rettet opp feilen. Ring eller send e-post: Telefon: 56 15 11 30 / post@waagen.no
6. Angrerett
Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert. Angrefristen utløper 14 dager etter at kunden eller noen tredjepart, annen enn transportøren, tar varen(e) i fysisk besittelse.
Kjøper må selv besørge og betale for returfrakt til samme lagersted hvor varene ble fraktet fra eller hentet fra.
Har vi besørget frakt til kjøper, vil ikke fraktkostnader bli refundert til kjøper ved bruk av angreretten.
Varen(e) må være uskadet, på hel/komplett pall og med ubrutt emballasje.
Ikke alle varene i vårt sortiment gir grunnlag for 100% retur av kjøpsbeløpet, da våre leverandører har ulike returordninger. Ta kontakt for mer informasjon.
Hvis du ønsker å utøve angreretten finner du skjema her: Angrerettsskjema_Waagen
7. Reklamasjon
Har kjøper mottatt et produkt som er mangelfullt, kontakt oss så snart som mulig ved å ringe eller sende e-post: Telefon: 56 15 11 30 / post@waagen.no
Feil og mangler dekkes av forbrukerkjøpsloven Oppdager du en feil eller mangel må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde ha oppdaget det, gi oss beskjed. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Reklamasjonen må senest skje to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
Melding om feil og mangler ved produktene skal overbringes skriftlig.
Vi forbeholder seg retten til å nekte reklamasjon hvis det viser seg at produktet ikke er mangelfullt med utgangspunkt i gjeldende forbrukerlovgivning.
Se for øvrig Forbrukerrådet sine nettsider for mer informasjon om forbrukerkjøpsloven og dine rettigheter: